Röjardag på Heden, Lördag 26 April

03.04.2014

Kom och jobba en stund med slingan. Vi röjer ris, gjuter betong, sätter upp skyddsstaket och annat som behövs på Heden och längs slingan.

Och så fikar vi tillsammans.

Alla är välkomna, stora som små! Det finns en uppgift för alla. Ta gärna med en kratta, skyffel eller skruvdragare. Eller traktor. Arbetshandskar och kläder efter väder!

Vi börjar kl. 9. Vid 12 blir det fika. De som orkar fortsätter en stund till. Samling vid Hembygdsgården

Dagen är en del i EU-projektet Hälsa Naturen, för livskvalité i Rävlanda med naturslinga och mötesplats på Heden och vid Storån. Din insats räknas in i projektet med 175 kronor per timme. Alla kan göra något, ingen insats är för liten!

Rävlanda Samhällsförening bjuder på korv med tillbehör. Hembygdsföreningen bjuder på hembakat.